Buenos Aires.

En weekend i Buenos Aires alltså! Det var mycket trevligt, även om vi inte hade särskillt mycket tur med vädret, om man säger så. Första dagen supervarmt, stekande sol och Felipa höll bokstavligt talat på att avlida när vi trängde oss genom extremt folkfullda turist-och-suverni-gator. På kvällen refnet. Och åskan. Men det var fortfarande mycket varmt. Fast då hade vi det hur mysigt som helst på en bar med livemusik och placering under tak men öppen utsikt över park och himlens skådespel. (Den bolivianska vintern (helvetesregn) slog till...) Vi svängde inte våra lurviga en enda gång, även om jag gärna dansat tango på riktigt, mest för att Felipe är krasslig och att vi ville maxa dagtiden med allt man ska se och göra. Men vin slank ner i alla fall )jag tycker faktiskt man får passa på när man har semester). Mest vid lunch - hurra för att varasmålurig dagtid!
Första dagens svalkningsmetod på hetaste gatan i San Telmo. Svindyrt och typisk argentinsk öl (vattnig alltså) men mysig utsikt och trevlig atmosfär.
Felipe och hans älskade höna. Rycker man i snöret, på rätt sätt, låter det verkligen som en äkta höna.
Anledningen till trängsel: hantverksmarknad. Vacker skylt, så såg typ alla skyltar ut!
Regeringspalatset och det berömda Mödrarnas torg. Mödrarna till försvunna söner och döttrar demonstrerade under diktaturen. Symboliseras av huklena på marken (ses uppochner).
Hamnområde som var megafancy, typ som området kring Turning Torso i Malmö. Puente de Mujer, kvinnans bro, mycket tjusig injengör+arkitekt=sant.
Kvällen då det åskade. Felipe sportade Mojitos och jag supergoda vindrinkar. Vem hade trott på kombon rödvin+citron liksom?
The big kyrkogård. Väldigt vacker. Något läskig. Vi sten-sax-och-påsade, och jag var tvungen att gå ner först i nått jävla dunkelt valv... Men vackert.
Dramatiska himlen. Som vi fintade med att köpa ett paraply. Efter det kom det (näästan) inget mer regn...
La Boca! Färggladaste området! Mest färgglatt inom vissa (turistiga) gator... Men ganska genuint. Lite ruffigt, mer levande än andra delar av Buenos Aires. La Boca Juniors är typ sydamerikas kändaste fotbollsklubb!
Coolaste huset, kolla apelsinpyramiderna!
Turistiga delen av La Boca såg typ ut såhär. Ser ni skyltarna igen?
Svettiga och lite regnblöta turister...
Såhär såg det också ut! Vem vill inte ha ett hus i sju färger?
Eller två politiker och en fotbollsspelare på balkongen?
Det blev lite tango också faktiskt. Lite.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

HAHA alltså sista bilden?! Jag såg först inte att det var en såndär man sticker huvudet igenom. HAHAHA! Annan sak: din vadmuskel på bilden med himlen?! Herregud alltså! Det är vad jag kallar vad!!!! (hahahah vad jag kallar vad....)

Kul med BA och kul med bilder och uppdateringar! PUSS!

2012-02-02 @ 21:19:07
Postat av: Pannaanna!!

Snygga beeen baby! Jag kommer o hälsar på dig nästa vinter(svenska)! Jo jag bestämmer det nu!!!!

2012-04-08 @ 14:20:39
URL: http://annalv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0