Den stora dagen.

Detta inlägg kommer tillgängnas det jag åt på min fö§delsedag. Vilket var en hel del. Samt lite till som inte kommer synas här. Dagen spenderades med en Santiagorundvandring för att ta foton till den här hemsidan jag jobbar med. Bilderna blev sådär, och så var det hyfsat jobbigt att vandra runt i 34 graders värme. Men mysigt också, särskillt när vi blev kvar i parken några timmar, chillande i skuggan, tittandes på barn som lekte dunken, vissa av oss förökte också hjälpa till (förstöra) för dem genom att peka diskret (med hela handen) vart alla hade gömt sig.
Frukosten har ni redan sett! Den var himla god, såklart. När Felipe vaknat och försökt hetsa mig till att ta dagen ledig, vilket jag motsatt mig till pga stressdrömmar hela natten om jobb, kompromissade vi bort hästridning ( :( ) och det blev som sagt stadsvandring. Men först lunch! På mercado central! Sjukt vacker, gammal byggnad där de har den godaste havshärstammande maten. Till förrätt cevishe (rå fisk som tillagas i citronjuice, samt lite kryddor och rödlök, peruansk):
Sedan räkor i pil-pil (vitlök, olja och chili), kommer in rykande varma, alldeles färska och underbara!:
Åh det är typ det bästa jag vet! Ge mig nu!
Efterrätten åt vi i parken, liten hallonis-glass. Glömde föra över den bilden dock... Inte mycket att se. I alla fall, lunchen var fantastisk, men grannarna kanske hade det snäppet bättre, fick in den här kabraten:
När vi kom hem efter en lång dag möttes jag av några trevliga tjejer och goda tårtor!!! Sämst bildkvalité, men det var ju inte jag som var fotografen...
Blåste ut ljuset, önskade mig två vackra ting, och drog med Felipe till den indiska resturangen runt hörnet. Glömde såklart kameran hemma, men tänk er ris och två skålar med bruna röror, min lite mörkare än Felipes, för jag åt lamm i graham masala skala 6 (1-6) på starkhetsskalan. Det var starkt. Felipe åt kyckling i masala skala 0 (1-6) (man fick välja skala efter styrka, men kunde också välja inte alls starkt, vilket han gjorde, mesen). Supergott, väldigt, väldigt, väldigt gott och jag blev väldigt mätt, men hemma igen skulle vi ju äta tårta, och dricka födelsedagsvin, det gjorde vi vid poolen:
Ja, och vattenmelon.
På tal om mat måste jag visa vad vi köpte till i lördags då vi firade med lite mer buller och bång... För 150 kronor fick vi 6 kilo jordgubbar, största vattenmelonen som inte är med på bild, ett kilo citroner, kilot äpplen och nektariner och vindruvor. Av hälften av jordbuggarna gjorde vi borgoña(drink med rött vin)! Sen dansade vi chilensk dans till 5 på morgonen. Bra att veta att man står sig på bara frukt!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Mmmm fruktfat!!!! Men heter det inte jordgubbar....? Glöm ej bort svenskan! För övrigt en himla bra matdag, älskar födelsedagar.!

2012-02-09 @ 22:45:01
Postat av: c.

heheheh, jordbuggar, sanna som dansar bugg pa kvällarna vet du väl. Inga fel, det blev alldeles riktigt.

2012-02-10 @ 03:26:34
URL: http://scandinavianpunch.blogg.se/
Postat av: Annapanna!!

Sluta ha det så bra därborta! Då kommer du ju aldrig hem! Men mest för jag blir så jävla avis... :*

2012-04-08 @ 14:13:55
URL: http://annalv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0