23.

Kidz. Idag väntar storslagna händelser med mig i centrum. Vi ska fira någons födelsedag, som egentligen inte infaller förän måndag, men måndag är generellt dålig dag att samla lediga människor på... så, en hederlig lördag får det bli! Människorna som kommer hit förväntar sig förmodligen kött på grill. Men så roligt ska vi inte ha, vem pallar köpa kilovis med dött djur för att sedan stå timmar över öppen eld får att mätta några hungriga magar som ändå inte mättas eftersom alla ska ha och man alltid köper för lite? Jag ska köpa döda bär istället, kilovis med jordgubbar, hacka dem brutalt och blanda med rött vis - á la borgoña!
Så snart och alldeles strax måste jag resa mig ur sängen, klämma en knäckebrödsmacka (har jag berättat att jag hittat svenskt Wasa-knäckebröd på en hylla på en stormarknad i de exlusiva trakterna av Stgo? Priset var även det exlusivt, 30 kr närmare bestämt för ett sketet paket(!) men så värt, hemlängtan dog med första tuggan...)(på tal om död, drömde om min egen begravning inatt. Jag var mycket bitter, hadde dött i en skenande hiss (drömde den delen också... obehagligt) och när prästen frågade mig vad som var min sista önskning (för jag var nämligen hedersgästen på min egen begravning) önskade jag mig buttert svenska chips...(?). Har drömtytt hela morgonen och summa sumarum ska detta betyda att jag får ett långt och lyckligt liv! Det ni!)... med getost, gurka och persilja (det vi har i kylen...). Sedan bär det av till den stora marknaden med de många grönsakerna för att fynda jordebär och kanske annat smått och gott (typ annanas eller mango!!!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0