Sommarlov!

Hemtentan inskickad, matte... förlåt, ekonomitentan klar och jag har opponerat för fyra terminer! Typ.
Så...
SOMMARLOV!
Om ca 10 dagar bär det av till Svea Rike. Det känns kul och tråkigt på samma gång så klart. Men hur som så ska man hinna med saker innan. Som t.ex. baka kanelbullar och dricka svensk vodka imorgon på födelse... förlåt, nationaldagen. Hjälpa pojkvännen att bygga mini-hus (första gången jag skrev pojkvän i  text! (och syftade på egen...)). Köpa billiga(re) converse. Rida hästar (hoppas). Åka till stranden! Ha avskedsfest för alla. Gå på födelsedagsfest. Köpa present till födelsedagarn! Kanske ta bilder till en butik? KLAPPA BEBIS! Klappa hundar. Köpa billiga fina smycken och saker. Äta upp min mat. Packa. Åka. Åh.
ÅH!
Vad som hänt hittills är ganska ointressant. Jag har typ bara pluggat. Förutom i fredags då jag ställt in mig på att jag skulle vara klar med allt och få sommarlov! Jag var inte klar men gick ut ändå. Och gjorde det roligaste jag vet (...) i Santiago: kliva in på en typisk inhemsk bar och ställa sig i mitten och vara uppenbart blond. Anledningen till det roliga är uppmärksamheten. Tysta stirrande blickar. Att man känner sig så felplacerad men ändå så rätt. Anledningen till varför man gör så är för att ens pojkvänn (igen!) har skickat vägbeskrivning till baren, men inte var inne i lokalen sällskapet befinner sig. Längst in så klart. Men vi hade kul. Jag sålde svenska mynt för mycket mera pesos. Jag klappade mannen med världens mjukaste händer (jag klappade hans händer). Och förhörde mig om Chiles polisiära, motsvarande FBI, styrka oppererar i fattiga, drogtäta poblacioner.
Och igår träffade jag Sanna och vi shoppade och åt peruanskt och hade vin-lunch. Och det allra bästa är att jag hittade en långärmad tröja! Förstår ni att jag inte har en jävla långärmad tröja? Jo en kanske. En annan bytte jag bort... Den jag har nu är hur mysig som helst. Ska bo i den i 10 dagar. Åh.
Finaste bilden som gör mig sjukt sommar-pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0