Tolv nätter före jul.

Igår hittade vi hus (har hittills bott hos Felipes föräldrar) (vilket såklart har varit jättetrevligt, men det är också väldigt skönt att ha sitt eget) (eget kök, eget rum med öppen spis (som förmodligen inte fungerar (och bor Samara i öppna sipsar eller??)), stor trädgård, centralt, pool och fiskdamm), idag börjar Felipe jobba och jag… sitter här på Starbucks, kanske ska bli tradition, starbucksmåndag? Och ska plugga. Alldeles strax. Kanske ska läsa tidningen också. Helt ärligt, på den här sidan atlanten har jag ingen koll. 9/11 skulle (gud förbjude) eventuellt kunna hända igen utan att jag märkte det. Så man kanske borde läsa DN lite noggrannare än bara rubrikerna?
Veckan som gick var en fin vecka. Solig och väldigt varm och i måndags såg vi en vän sjunga som en gud (eller i klass med Adel iaf), i onsdags fyllde min vän detektiven år och jag gav bort ännu en dosa snus. I torsdags uppträdde en tredje vän med sitt band och jag dansade hela natten. Eventuellt blev det lite väl mycket samba eller salsa eller något annat snabbt när det egentligen skulle vara cumbia (som är långsamt, tror jag) men vem kan egentligen skillnaden (inte jag) och är man inte helt begåvad med taktkänsla för man köra shakea och le. Efter dansandet åkte vi upp på ett berg (igen) med detektiven och en ”vän” till honom och jag somnade under stjärnhimlen. På fredagen fick vi gå upp okristligt tidigt och åka och köpa dammsugarslang, virra runt på enkelriktade trafikerade gator och tittade på ett hus som nog inte hade en vinkel rak. På kvällen blev det bio och sötade popcorn. Vi såg New Year’s Eve. Den. Var. Så. Dålig.
Igår var det även grillfest hos Felipe och jag åt så mycket kött och sallader och fruktsallad att det typ sprutade ur öronen. Så nu behöver jag inte äta de kommande 3 dygnen. Ska säga det till muffinsen som sitter här framför mig.
Ska läsa lita mail nu från min PM-grupp som förmodligen undrar var jag hållit hus senaste veckan… Det, och tänka på vad jag ska göra nästa år. Har precis fått ett bra mail nämligen, men vi tar det sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0