En måltid och en matlåda.

Alltså, det här med att bo själv. Och att laga mat. Vad kan man egentligen äta som inte är allt för komplicerat? Jag tänker kycklinggryta med curry. Och blomkålsris. Men då tror jag Felipe börjar gråta så i värsta fall måste jag koka ris till härligheten. Vill inte. Vill äta mitt blomkålsris. Häromdagen lagade jag, och Emily, efter en lååång dag i ett stort och brusigt shoppingcenter – inte för att vi shoppade så mycket men en liten handuk, galgar, och fina ljus fick följa med, och en (håll i dig nu rebecca) christmasspecialcranberrywhitechocolatemochafrappuchino- en härlig spagettiröra med grönsaker, mycket soya och kalkon, efersom det var det billigaste köttet (och jag har noll köttkoll). Och det var ju gott. Och nu har Felipe ätit det till middag och sedan lunch två dagar så jag tänkte – dags att laga något nytt?? Men åååå vad jävla svårt det är. Vill liksom inte göra något komplicerat. Men är sugen på köttbullar (orka rulla köttfärs). Eller grönsaker i ugn, men vet ej om ugnfan fungerar och i så fall är den på gas och då bränner man fingrarna och finns det egentligen en plåt och är den ren eller jättesmutsig från 2008???!
Så, vad jag behöver från er, och jag vet att ni är hela 5 – 7 stycken som läser det här, är tips på vad man kan äta som inte är svårt och gärna gott och billig, snabbt, nyttigt, hälsofrämjande och tarmstimulerande. Pleaseeee?


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vill också ha christmasspecialcranberrywhitechocolatemochafrappuchino. Jag drack en latte med kanelsmak idag på stan och tänkte på dig. Eller tanken var väl att det skulle vara kanelsmak men jag tror fanimig att baristan glömde ha i kanelen för det smakade bara varmt vatten med kaffesmak. Jag brände mig på tungan, fick snöblandat regn i näsan och mascara under ögonen. Inte en av mina bästa kaffeköp helt enkelt. Jag som bara ville unna mig något (och försöka mota bort begynnande yrsel med sockrig kanelsyrup..).

Mattips är svårt. Apsvårt. Jag har alltid ångest när jag ska laga mat. lax+broccoli+grädde är gott till pasta. Annars spaghetti och köttfärssås. Eller typ kalops med ris. Men tänker att man kanske vill äta något lättare om det är varmt hos dig? Wok? Grönsaker och nudlar och kött/kyckling? gratäng! Fast då var det ju det där med ugnen.. Hm.. Jag återkommer med fler tips när jag kommer på.

2011-12-17 @ 22:34:37
Postat av: Rebecca

Alltså kalops med ris är säkert jättegott men jag menade med potatis.

2011-12-17 @ 22:35:32
Postat av: Rebecca

Sallad. MMM Sallad.

2012-01-03 @ 12:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0