Cykeln och jag.

Tog cykeln på en åktur. Så himla härligt med en cykel. En sån frihet har jag inte kännt någonsin på Santiagos gator. Att rusa förbi tutande och brummande trafik. Krisskrossa mellan gående, träd och trottoarkanter. Santiago är inte gjort för cyklister, inte än. Men det finns en del vägar där man kan cykla, som är gjorda för det. Vi kommer bra överens jag och cykeln. Måste bara lära mig bromsa, finns ingen fotbroms och det sitter liksom i från när man lärde sig trampa att man bromsar med fötterna. Det hände bara en gång att jag glömde bort den nya funktionen, men det gick bra ändå. Ska utforska den här stan lite mer nu, vad de har att erbjuda i cykelväg. Eller ja, imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0