Lunch.

Dagens lunch blev en burrito med sojakött och massa sallad. Samt pil-pil-sås. Vilket jag var lätt tveksam till, vem har pillat sig var liksom? Men våghalsiga jag provade ändå, med lyckat resultat. Smakade ungefär som majonäs och vitlök, fast med lätt stark eftersmak.
Summa-sumarum + en flaska mineralvatten = knappa 15 kronor.
Desert blev färska jordgubbar, ungefär en lattemugg fylld, 7 kronor.
Det jag vill ha sagt är att det är en jävla skillnad. Mot Sverige. Där all mat som inte tillagas i det egna köket, och intages vid lunchtid rundar sig uppemot hundringen. Á andra sidan är det också skillnad. Mot Sverige. Då i princip all mat i det området är just burritos. Inte sällan ihopknopad av en liten hare krishna. Eller mackor på vitt bröd. Eller hamburgare. Eller nått annat som inte är helt enligt näringscirkeln. Men det är ju som Mc Donalds, man måste inte välja pommes. Det finns alternativ, här också. Men fortfarande billigt. För mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0