Gastronomi.

Så där. Hemma igen. Efter lite söndagshäng med Oz (oh my gosh vad den serien är bra), Family Guy (för Oz är ganska otäckt och då mår man bättre med lite ironiskt skildrad north america istället för the deep truth), turkish delight, mardrömmar och en bussfärd nu på morgonen som tog mig nästan hem.
Tills den svängde, då hamnade jag plötsligt lite längre bort.
Igår var vi alltså iväg på gastronomisk festival. Ett inhägnat område där olika resturanger typ hade smalats. Ca 20 länder var representerade. Tyvärr var det inte open grill, om ni förstår vad jag menar, man fick köpa det man ville ha och köerna var ganska långa.
The old world (Spanien, Frankrike, Italien), the new world (Chile, Uruguay, Brasilien), the Godzila world (Japan, Kina, Thai och Vietnamn), the Camel world (arabiska länder, sorry för dålig flaggkoll) och lite indianer fanns representerade. Jag åt Kebab, det kändes semi-svenskt. Köpte även ryska pannkakor, mest för att man fick gräddfil till, jag saknar gräddfil.
Vi rundade av med att köpa fransk läsk, turkisk delight, ryska prydnadsprylar och spela taka-taka - fotbollsspel som bara är kul om man vinner.
Bra dag, får fyra vårrullar av fem möjliga. Jag tog tyvärr inga bilder men det är å andra sidan väldigt lätt att googla kebab.

Kommentarer
Postat av: reb

det här är den första bilden som kommer upp om man googlar kebab. var det det du åt? http://2.bp.blogspot.com/_PbY-erWhk4g/TD7H5A25Z3I/AAAAAAAAAmQ/3OPaABnuvnY/s1600/kebab.jpg

2010-10-11 @ 18:24:47
Postat av: heddo

puss på dig och puss på kebab och puss på donkenburgare!

2010-10-11 @ 18:26:01
Postat av: c.

reb: det är uppenbart den sydamerikanska motsvarighet av djuret de gör kebab av i andra, civiliserade (eller talibaniserade) världsdelar. Smakar inte som vanligt och med mindre vitlök, tyvärr.



heddo: nämen, puss på dig också! fast inte på donkenburgaren.

2010-10-11 @ 22:48:23
URL: http://scandinavianpunch.blogg.se/
Postat av: c.

hahahhaha, reb, jag tycke du frågade om jag visste vad det var. svar ja på båda frågorna alltså, med viss osäkerhet till den du faktiskt ställde ;)

2010-10-11 @ 23:12:33
URL: http://scandinavianpunch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0