Utan rom och utan snus försmäktar vi på denna ö.

Men vi har vin, så vi har klarat oss bra.
De senaste dagarna har det regnat så som om sjön hvoru uppochnedvänd. Vi har inte pallrat oss ur sängen, mer än för att koka lite pasta. I alla fall inte igår, de första dagarna hade vi hopp och tände brasa och grejer. Men ni ska veta det, att det är en konst att hålla en eld vid liv, hur en eld kan sprida sig till en hel skog, eller bastu, står jag nu mycket frågande till när det verkar vara ett mirakel när eldfan sprider sig från ena pinnen till den andra. I natt åker vi tillbaka till Santiago, om Felipe lyckas köpa biljetter. Så länge är jag hundvakt, på stranden. Han har hittat ett ben. Det känns lite otäckt och det känns som att jag borde plocka bort det. Men han har å andra sidan redan hunnit utveckla viss affection till det, så jag låter det va...
Hund och ben.
Jag och vattentyngd himmel.
The beloved eld och mina studier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0