Snö.

Igår tog vi oss från Uppsala till Sundsvall. Det tog åtta timmar på grund av extraordinärt snökaos. Radion rapporterade frekvent om olyckor och redan tidigt fruktade vi den snöstorm som, typ, hade ödelagt hela huddiksvall. Huddiksvall som var precis mitt emellan vårt mål och där vi befann oss. Bilköar, snörök och hetsiga omkörare till trots, vi kom fram och kunde spendera natten på Scandic hotel. Jag fick den hårda extrasängen.
Idag väckte pappa oss kvart över sju, då julkalendern började. Pappa älskar julkalendern.
Jag var mindre motiverad, då jag inte kunde somna före 2, men jag måste säga att den är klart bättre än många tidigare års.
Däremot fanns något annat att se fram emot - hotelfrukosten!
Kring två kom vi fram till den halvan av Sverige som Gud eller någon annan glömde - Norrland. Och det är så jävla kallt. -27 fick vi det till. Men medans vi andra byltar på oss diverse tygstycken som vi samlat på oss under åren går min kära syster runt i convers-liknande heels och uppklippta jeans. Samt syntetskinnjacka.
Jag fryser när jag ser henne, och med den kommentaren blev jag precis min mamma.

Kommentarer
Postat av: pippe longstockings

mi amor,

distance is not the only factor that keep us away, temperature is also one too: yesterday was almost 37°... so it's almost 11.oookms and 50° that keeps me away from my happiness in woman shape. you. I miss the drumset and your sun and moon sourrounded by your freckled stars.

2010-12-26 @ 07:06:08
URL: http://www.porlaputa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0