Mera snö. Och jag saknar dig. 4.

Så var glada julen slut, slut, slut. Granen åkte ut, ut, ut och vi åkte hem. Fast bara nästan. Vi timeade in snökaoset, som kvällsposten beskriver som snömonstret, även denna gång, och är återigen i Sundsvall.
Lovisa bor ju i Sollefteå, ca 12 mil från Sundsvall, som ligger typ 33 mil från Uppsala.
Scandic Hotel i natt alltså. Vi hade, kanske, tänkt åka hela vägen, men vi körde typ 60 på motorvägen. Och dessutom var det omöjligt att komma överens om vilken radiokanal vi skulle lyssna på.
Har nu skickat mamma och pappa på bio så att jag ska kunna plugga ifred.
Jag har hittills läst 6 sidor, men har även duschat rekordlänge, funnit en ny, bra serie som jag fann när jag googlade ett svårt engelskt ord... retailers...
Jag vet också vad diverse bloggerskor fått i julklapp samt vilka som befinner sig i Thailand.
Du undrade förresten vad jag fick.
Bara bra saker. Som strumpor och skor och rengöringsgrejer och en kudde och så vidare. Och en iPod! Ha!
Jag vet, årets julklapp var en iPad, eller åtminstone en iPhone, men det var ingenting jag ville ha, eller som jag skulle förstå mig på. Jag har ju precis lärt mig hantera iTunes, även om det är såååå 2004.
Dessutom matchar den min mac precioso.
I övrigt har helgen varit bra. Växlande monlighet och lokala stormbyar, men vi hade i alla fall tur med vädret. Förutom nu då. Och när vi åkte hit.
Vi har ätit mat var tredje timma för att hinna äta upp allt och vi har provat en annan slags julmust än den vi brukar ha. Vi har haft en julgran som luktade suspekt och vi slängde ut en pinne samt medföljande barr. Vi spelade På Spåret, vilket var svårt, jag menar jättesvårt. Vem kunde ana att Afrika och Asien ser så lika ut? Vi såg såklart avslutningen på julkalendern, Kan du vissla Johanna och Karl-Bertils jul, och Tomten är far till alla barnen. Och jag skrev klart en text om mexikanska temporära migranter på kanadensiska tomatodlingar.
De där membrillos som vi köpte... de såg konstiga ut och smakade suspekt. Julens sorg, ville verkligen att mamma och pappa skulle smaka den där äpple/päronliknande frukten. Men vi har ju spriten kvar. Ska den också va typ grå? De frågar förresten hur du firar jul. Om ni gör det i poolen. Jag sa att ni har haft julgran sen sista november, typ. Men äter ni julmat? Vad har ni för julmat? Äter ni gröt? Varför vet jag inte hur du firar jul?

Kommentarer
Postat av: pippe longstockings

Te amo.



Luego te cuento como pasamos la navidad aquí, ahora no tengo cabeza :)



Leí este post hace harto tiempo atrás y me encantó. No había tenido tiempo para escribirte algo.



Preciosa!

2011-01-02 @ 06:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0