Jag saknar dig. 3.

Ibland saknar jag dig, och så pratar vi, och så saknar jag dig mer.
Idag har varit en dag på stan. Jag har snart fyllt mitt behov av att gå i affärer och titta på grejer. Jag hoppas det, för jag har massa skolarbete, och det vore ju jobbigt om behovet av att se uppradade kläder fortfarande håller i sig så hårt efter jul att jag inte kan koncentrera mig på multinationella företag. Det var förresten sjukt mycket folk på stan. För att vara här. Du hade tyckt det var som en vanlig lördag i en chilensk galleria. Du skulle se hur det ser ut en vanlig lördag i en svensk galleria. Då det inte är precis efter löning. Det är hyfsat tomt. Du skulle gilla det.
Vi var på middag hos familjen Grawé (Matildas) och de bjöd på så god mat att jag tror jag gick upp två kilo på plats. Bli inte orolig. De syns inte. Däremot tror jag att ytterligare dagar på sådan diet, vilket är exakt vad som väntar, och vi snackar 10 % ökning. De kan du få oroa dig för. Fast jag har hört att stora höfter föder fram friska söner. Fast du behöver inte oroa dig för det.
Maten som bjöds på var en variation på Asieninspirerad tacos, om man får citera sig själv... Ris, spicy curry- och kaneldoftande lammgryta, nötter, russin, banan, mangochutney, yoghurt, och gurka, allt i små skålar och fantastiskt gott. Till efterrätt apelsinsallad med kryddor som kanel, stjärnanis och mynta, serverades med chokladglass, kardemummaglass och lakritsglass. Och hederligt svenskt kaffe.
För att du ska få en bild av vad svenskar äter.
Du skulle nog gillat det!

Kommentarer
Postat av: pippe longstockings

If I can eat a word it will be cucumber.

anyway I don't like them so much in real life.

2010-12-22 @ 05:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0